تور تعطیلاتچکاد (وبلاگ)

گزارش صعود زمستانی به قله چشمه شاهی (۳۳۵۰ متر)

تهیه کننده گزارش : مسعود ناصری

روز جمعه مورخ ۳ اسفند ماه ۹۷ ساعت ۵:۴۰ دقیقه صبح به تعداد ۱۶ نفر از همنوردان و با سرپرستی آقای مجبد بهبودی،با یک دستگاه مینی بوس از میدان انقلاب به سمت روستای سنگان حرکت کردیم ، و پس از طی مسیر از جاده امام زاده داود به سمت تابلو مشخص شده روستای سنگان تغییر مسیر دادیم

در ساعت ۷:۱۵ دقیقه صبح به محل پارکینگ روستا ( امام زاده ) رسیدیم ودر شروع مسیر با توضیحات مفید سرپرست وخوش آمد گویی ایشان به اعضاء گروه همراه شد و بعد از نرمشی کوتاه با سرقدمی آقای شاهین و عقب داری آقای ناصری پا در مسر نهادیم، که پس از یک ساعت کوهپیمایی به توصیه مسئول فنی گروه، توقف مختصری در کنار باغ های گیلاس سنگان داستیم و صبحانه مان را در کنار مناظر زمستانی میل کردیم.
همه همنوردان با نشاط و پرانرژی به مسیر خود ادامه می دادند، تا این که در ساعت ۱۰ صبح به آبشار زیبای سنگان رسیدیم، این آبشار در نزدیکی روستای سنگان در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع است . در فصل زمستان قطره های آبی که از آبشار فرو میریزد به محض برخورد با زمین یخ می زنند و به مرور زمان تپه ای از قطرات یخ زده زیر آبشار درست می شود.

چشمه شاهی5

کمی استراحت توقف کردیم و بعد از طی زمانی حدود نیم ساعت در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه به سمت قله شروع حرکت کردیم. بعد از طی مسیر، به صخره ای رسیدم که می بایست برای عبور از آن با طناب و دست به سنگ شویم،  به اتفاق همه ی همنوردان به صف شدیم و با احتیاط کامل و به توصیه های ایمنی استاد بهبودی یکی یکی از آن گذر کردیم و به مسیر صعود ادامه دادیم ناگفته نماند در طول مسیر از راهنمایی ها و نکات فنی بسیار مهم سرپرست گروه در رابطه با بهمن و مسیرهای صعود ، خط الراس و اشاره به قله ها و معرفی ابشار خور و جاده چالوس و پاکوب کردن مسیر برفی کوهستان استفاده کردیم .
در نهایت ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه بعد از ظهر، نزدیک قله به شیب ۹۰ درجه رسیدیم و بعد از گرفتن چند عکس یادگاری از نقاب برفی های زیبا و دشت بالای ابشار خور و تازه کردن نفس در زیر بارش پره های زیبای برف سرانجام در ساعت ۱۳:۳۵ دقیقه به همراه همه همنوردان عزیز موفق به فتح قله زیبای چشمه شاهی شدیم که همه همنوردان با شادی و انرژی مضاعف از صعود به قله مشغول گرفتن عکس و فیلم وخوردن چای و میوه شدیم . سپس درساعت ۱:۴۵ دقیقه تصمیم به بازگشت گرفتیم . پس از طی حدود ۲ ساعت به نزدیکی ابشار رسیدیم با بارش شدید برف و لعزندگی مسیر به توصیه های راهنما با بستن طناب ثابت و دست به سنگ شدن و همکاری همه همنوردان دوباره به محل آبشار رسیدیم  و همان جا بساط خوردن نهار را فراهم کردیم؛ پس از کمی استراحت تصمیم به بازگشت گرفتیم و نهایتا در ساعت ۱۸ به محل پارکینگ روستا که یک دستگاه مینی بوس بی صبرانه منتظر ما بود رسیدیم و شکر گزار خالق زیبایی ها بودیم که موفق به فتج قله شدیم و از زیبایی ها لذت بردیم.